SOHBET - CHAT

http://yarisma.hurriyet.com.tr/images/banner.gif" style="font-size: 11px; width: 377px; font-family: arial; height: 46px;" onclick="focus();select();" name="http://yarisma.hurriyet.com.tr/images/banner.gif" rows="3" cols="14">

http://yarisma.hurriyet.com.tr/images/banner.gif" style="font-size: 11px; width: 377px; font-family: arial; height: 46px;" onclick="focus();select();" name="http://yarisma.hurriyet.com.tr/images/banner.gif" rows="3" cols="14">

3 Ocak 2008 Perşembe

LİMONLU SÜTLAÇ TARİFİ


Bugün nino'da dediğim gibi çok yorgun ve halsiz hissediyorum kendimi. Hatta tarif yazacak halim bile yok diyordum ama ha gayret dedim yazmaya başladım. Daha doğrusu nino'nun sitesi beni gayrete getirdi. Sarmalar sarılmış,patlıcan yemekleri yapılmış. Hal böyleyken bana tembellik düşmez. Bende başladım yazmaya:)) Nino'ya da dediğim gibi bu gün çok yoğun bir gündü.Yazımı yazmak için daha bilgisayarın başına yeni oturdum. Bu sırada tabiki hala iş yerindeyim. İlk önce arkadaşlarımın sitelerine bir göz attım ne yapmışlar diye her zamanki gibi sonra başladım yazmaya.Sıra geldi sütlaca.



MALZEMELER:


1 kilo süt


1 çay bardagı pirinç


1 limon rendesi


1 paket vanilya

1 kaşık pirinç unu


2 su bardağı şeker



YAPILIŞI:


Soğuk sütün içine pirinçler boşaltılır.pirinçler pişip sütle özleşene kadar arasıra karıştırılarak pişirilir. (Bu usul annemin usuludur ve çok güzel özlü bir sütlacı olur.) Pirinçler pişince limon rendesi,vanilya ve şeker eklenir. Bir taşım daha kaynatılır. Ocaktan indirilir sıcakken kaselere boşaltılıp soğuyunca üzeri fıstık ve tarçınla süslenir. Servis yapılır.


NOT:vanilya ve şekerin indirmeye yakın koyulmasının sebebi kokularını korumaları için, Şekerin indirmeye yakın koyulmasının sebebi pirincin sertleşip pişmemesini engellemek.


Tekrar görüşmek üzere.

3 yorum:

. dedi ki...

HARIKAAAAAA!!!!
SÜPER TAM BIR SÜTLAC KOLIK OLARAK BEN,BU SÜTLACA HAYIR DIYEMEMMMM!!!
GELSIN SÜTLACLAAAAAAAR:)))

Adsız dedi ki...

Pirinc unu ne zaman konuluyor??

Adsız dedi ki...

Pirinc unu ne zaman konuluyor??