SOHBET - CHAT

http://yarisma.hurriyet.com.tr/images/banner.gif" style="font-size: 11px; width: 377px; font-family: arial; height: 46px;" onclick="focus();select();" name="http://yarisma.hurriyet.com.tr/images/banner.gif" rows="3" cols="14">

http://yarisma.hurriyet.com.tr/images/banner.gif" style="font-size: 11px; width: 377px; font-family: arial; height: 46px;" onclick="focus();select();" name="http://yarisma.hurriyet.com.tr/images/banner.gif" rows="3" cols="14">

12 Şubat 2008 Salı

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 14 VE PATATES KÖFTESİ

Bu haftaki porselen demlik çay saati etkinlikleri 14'e sevgili arkadaşım Funda ev sahipliği yapıyormuş. Beni
de davet etti. Hiç katılmaz mıyım canım arkadaşım? Sen beni davet etmesen bile ben koşa koşa gelirdim değil ki davet edince. Bu tarifde gene görümcemin misafirleri geldiği günden. Aslında bu tarifin bizim evde ilk yapılışının çok kötü bir anısı var. Çok ucuz atlattığımız bir kaza geçirmiştik. Mevlit okutacağım. Bir gün önceden temizlikler bitmiş o gün mamalar hazırlanıyıor en büyük görümcem bize patates köftesi yapacak.Soba harıl harıl yanıyor ama tutturdu patatesini düdüklüde pişireceğim diye. Patatesi koydum düdüklüye.Haşlandı indirdim.Kapağını açtım.Görümcem olmamış bunlar açılmamış yeniden koy ama suyu bunun suyu az üstüne çıksın dedi. Yeter dedim dinlemedi suyu üstüne çıkacak kadar koyduk ve altını yaktık. Kaynara çıkınca pat diye bir ses ve kapak hafif aralandı ve her tarafa kaynar su ve patates parçaları fırlatmaya başladı. Her taraf battı,bizde battık saçımızın teli ,üstümüz başımız patates oldu. 1 saat sonra misafirler gelecek ve duvarlar patates.

Ne zaman patates köftesi yapsam yada düdüklü tencere kullansam aklıma bu olay gelir. Ne kadar çok şey anlattım gene. Tarife geçeyim artık.






MALZEMELER:

4 patates(haşlanmış sıcak patates)
1,5 su bardağı ince bulgur
kimyon
kırmızıbiber
karabiber
köfte baharı
tuz
yeşil soğan
1 tane kuru soğan
maydanoz

YAPILIŞI:

Haşlanmış sıcak patatesler tencereden alınır ince bulgurun üzerine konulur. Kapağı kapatılıp bekletilir. bir taraftan yemeklik doğranan soğanlar yağın içerisinde kızartılır. Bulgur biraz ılıkken salçası koyularak yoğurulmaya başlanır. Baharatlar eklenir ve yoğurulur. En son kızartılmış soğan ve diğer ince doğranmış yeşillikler eklenir veiyice yoğrulur.

NOT:Ölçüleri gözkararı koyduğum için net ölçü yazmadım.Herkes zevkine göre baharatlar koyabilir.

14 yorum:

made in funda dedi ki...

tarifin yayınlandı canım.teşekkür ederim.

Bir Anne dedi ki...

mmm, nefis olmus bu kofteler, ellerine saglik.

. dedi ki...

PIDE KALMASA NE YAZAR GÜLDENIN SENIN ICIN YENISINI SÜRER FIRINA SICACIK SEN YETERKI GEL TATLIM:)))
KÖFTELER HARIKA OLMUS BENDE KÖFTE ISTERIM;BANANEEEEEEE:))))

. dedi ki...

Fulyacigimmm:)
Valla yüreyinin güzelligini seviyorum,bu sicak kanliligini,insana yakinligini seviyorum.
En önemliside gönlün zengin,tüm ikramlarini aldim kabul ettim canim.
Benim bir insanda ardigim bütün meziyetler var sende,sakin bozulma hep böyle tertemiz kal canim benim.

Aymen dedi ki...

Patates köftesini çok severim canımda istedi şimdi. Patlayan patates hikayen çok hüzünlü gerçekten, yerinde olsam temizlik kısmını olaydan sorumlu görümcene bırakırdım:)

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

nefiss görünüyor,ellerinize sağlık...
sevgiler

NİLÜFER dedi ki...

nefis olmuş canım eline sağlık düdüklü olayına üzüldüm misafirler o şekilde mi gördüler evi merak ettim

Adsız dedi ki...

Çok sevdim patases köftesini.Eminim çok lezzetli oluyordur.Ellerinize sağlık.Düdüklü tencere kazanıza da geçmiş olsun diyorum. Sevgiler...

NİLÜFER dedi ki...

allah bir daha g�stermez in�allah b�yle kazalar�
birka� tane k�fte ald�m can�m mmm harika olmu�

Melek* dedi ki...

ben onu patatesden yapmıyordum iyi fikir doğrusu denemeli ellerine sağlık

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
patatesli köftelerin cok nefis olmuslar, ellerien saglik diyorum.

Düdüklü kazani anlatinca, benimde hep korktugum bir olayi yasamissin, valla benim simdiye kadar Allah'tan bir kaza basima gelmedi ama simdi yine korkum depresti.

Selamlar ve öptüm canim..

umran dedi ki...

Sevgili FULYA,
ziyaretin icin tesekkurler. Tam gunun blogu icin sayfalara bakerken senden yorum alip sayfana geldim. Boylelikle Bugun GUNUN BLOGU sen oldun canim. Sevgilerimle...

Aynur Yaren dedi ki...

Nefisss olmuslar keske burda yanimizda olsaymis,kic hayir demezdik.Ellerinize saglik.

Aynur Yaren dedi ki...

Ben bu patatesli köfteden cok duydum,lezzetinin harika oldugunu.Ama mutlaka yapmam lazim.Ellerine saglik cok lezzetli bir görüntüsü var.