SOHBET - CHAT

http://yarisma.hurriyet.com.tr/images/banner.gif" style="font-size: 11px; width: 377px; font-family: arial; height: 46px;" onclick="focus();select();" name="http://yarisma.hurriyet.com.tr/images/banner.gif" rows="3" cols="14">

http://yarisma.hurriyet.com.tr/images/banner.gif" style="font-size: 11px; width: 377px; font-family: arial; height: 46px;" onclick="focus();select();" name="http://yarisma.hurriyet.com.tr/images/banner.gif" rows="3" cols="14">

18 Şubat 2008 Pazartesi

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİKLERİ 15 VE MİKRODALGA KEKİ

Bugün herzaman ki gibi arkadaşlarımı dolaşıp yorum bırakırken gül'ün mutfağı arkadaşımın porselen demlik çay saati etkinlikleri 15'e ev sahipliği yapıyormuş. Davet beklemedim hemen katılmak istedim.Tarif ise görümcemle uzun zamandır denemek isteyip deneyemediğimiz mikrodalga keki oldu. Bu mikrodalga kekini çok duyuyordum ama denemeye cesaret edmiyordum. Nasıl olur diye. Sonunda görümcem sayesindecesaretimi topladım ve yaptım. İlk yaptığım içim bazı hatalarım oldu. Birincisi mikrodalganın ısısını yüksek ayara getirmek gerekiyormuş. Ben ise ilk önce yavaş ayara getirdim,sonra baktım pek pişmemiş yüksek ayarda pişirdim. İkincisi mikrodalga kekinin yüzü kızarmıyor ya keki pişirdikten sonra üzerine sos dökün yada kakaolu olarak yapın. Üçüncüsü kekin üstüne sos dökeceğim diye biraz acele ettim. Biraz dağıldı. Lezzeti ise mükemmel. Çok hızlı pişiyor. Vakitten çok fazla kazanılıyor. Normal kek 40-45 dakikada pişerken mikrodalga keki 7-8 dakikada pişiyor. Bir misafir geldiğinde çok basit şekilde hazır oluyor. Tavsiye ederim.





MALZEMELER:



3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1/2 portakal suyu ve
kabuğunun rendesi
3 su bardağı un
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı damla çikolata
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 paket beyaz çikolata sosu


YAPILIŞI:



Yumurta ve şeker kar gibi beyaz olana kadar çırpılır. Üzerine süt, sıvıyağ, portakal suyu ve kabuğu eklenip çırpılır.Un, kabartma tozu ve vanilya elenerek karışıma eklenir. Boza kıvamındaki kek karışımı yağlanmiş borcama dökülür. En yüksek derecede(low) 7-8 dakika pişirilir. Beyaz çikolata sosu üzerindeki tarife göre hazırlanır ve soğuk kekin üzerine sıcak sos dökülür. En üzerinede ben kakao döktüm.



18 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

KEKİM DAĞILDI DİYE ÜZÜLME SAKIN. ÇOK ORJİNAL BİR GÖRÜNÜM OLMUŞ. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. İYİ HAFTALAR DİLERİM.

Adsız dedi ki...

selam canım benim,
bu mikrodalga kekini ben de bir zamanlar denemiştim ama sonuç benim çok hoşuma gitmedi...O yüzzden bildiğim usulde keki yapmaya devam ettim...Sen de istersen yap kekini pişir dilimle deepfreeze saklama kabında koy; çaydan evvel çıkar fırında çözdür bak nasıl güzel oluyor hem de ani misafire çok güzel oluyor...
hadi güzel bir hafta olsun hepimize sevgilerimle

Fosi dedi ki...

ellerine sağlık fulyacım senin tarifinde çok pratik görünüyor.

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine saglik, ne kadar problem yasadinsada bos ver önemli olan tadinin güzel olmasi, ellerine saglik, tadi güzel se görüntüde gercekten cok ilginc ve güzel görünüyor, sevgiler...

made in funda dedi ki...

eline sağlık canım.pratik.tam bize göre desene.

akasyakokusu dedi ki...

fulyacım canım geldim..dedim fulyam napar gidemedim kaç gündür diye..çocuklarda evde olunca hafta arası anca fırsat buldum..kekin süper görünüyorhiçte bile dağılmamış..yemede yanında yat yani..sosunuda dökmüşün ohh ellerine sağlık..yalnız benim mikrodalgam yok eşim dedi alayım sana diyede ne bilim zararları falan filan dedim öyle kaldı..
belli olmaz yakında onuda alırım belki mutfakta her şey olsun isterim ben..neyse canım oğlan ders yapıyordu hani beş dakika dedin diye sesleniyor sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Çok değişik ve nefis bir kek olmuş canım,ellerine sağlık..

Sevgilerle

zehra dedi ki...

mutlu ,sagl�kl� ,huzurlu
,a�k dolu ,sevgi dolu
cok guzel bir hafta
diliyorumm

NİLÜFER dedi ki...

eline sağlık canım gerçekten de pratik bir tarif

belgin kıral dedi ki...

Fulya cığım,
Spota ancak uğrayabildim...Senin de öyle yaptığına sevindim..Benim için cankurtaran oluyordu gerçekten eskiden ama artık koymuyorum çünkü kızım çok kilo aldı, ben sakladıkça o da dondurucudan çıkarıp yiyormuş boş kapları buldukça artık koymamaya başladım ama misafirde de elim ayağım birbirine karışıyor şimdi...:(( öpüyorum canım..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

bu harika tarif ve katılımınız için çok teşekkürler tarifi aldım yayımladım sevgiler

Özlem dedi ki...

Sevgili Fulya, hem çok pratik hem de lezzetli bir keke benziyor .

Ellerine sağlık, sevgiler.

Adsız dedi ki...

canım emeğine sağlık
nefis görünüyor
bende yeni tarif ekledim beklerim canım

Adsız dedi ki...

Ohhh beyaz krema çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Canım çok güzel olmuş kekin, haklısın ben de görüyordum ama bir türlü cesaret edemiyordum,ellerine sağlık, çok ta pratik.Afiyet olsun, sevgilerimle...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Harika birsey bu ya, 7 - 8 dakika da pisiyorsa süper demek.
Üzeri sorun degil, senin gibi sosla kamufle ederiz ama zamandan cok tasarruf ediyoruz, senin de ellerine saglik diyorum. Birde ben deneyeyim bakalim nasil olacak.

Selamlar ve öptüm canimcim..

Adsız dedi ki...

SELAM CANIM, MMMM KEKIN HARIKA ELLERINE SAGLIK, BLOGLARDA COK RASTLADIM AMA BEN CESARET EDEMIYORUM MICRODALGADA YAPMAYA;((( ELLERINE SAGLIK CANIM.

SAYFAMDA KI YAZIYA GELINCE BENDEN OLDUGU GIBI KOPYELEYIP LINK VERMEDEN KENDI SAYFANDA YAYINLAYABILIRSIN BEN DE GAMZE2007 DEN ALDIM. KIMBILIR BELKI YARDIMI OLUR AMA ENAZINDAN TEPKIMIZI GOSTERMIS OLURUZ DIYE DUSUNDUM BEN DE..
SELAMLARIMLA
BAHARHABERCISIYIM

*Ra dedi ki...

Fulya hanım merhabalar. Ben Gaziantepliyim ve burada yaşıyorum. Profilimde daha ayrıntılı bilgi var. Siz de buralısınız sanırım. Hemşeri bulmak güzel.
Sevgilerimle.